Singelloop Utrecht

Het startsein voor de eerste Singelloop Utrecht (de oudste stratenloop van Nederland) werd in 1925 gegeven.

Singelloop Utrecht

Ik stond in 2014 als online marketeer/content marketeer/social media marketeer aan de virtuele start van de Singelloop Utrecht. Ja, dat is absoluut een feestje voor een marketeer die met enige regelmaat zelf de hardloopschoenen aantrekt! Ik maakte samen met ProRun hardloopschema’s voor de verschillende afstanden, zodat alle deelnemers goed voorbereid aan de start konden verschijnen. En omdat sommige deelnemers niet alleen voor zichzelf, maar ook voor het goede doel liepen, hielp ik deze deelnemers op weg naar hun hardloop- en sponsordoelen met de nodige social media-aandacht.

#ThrowbackThursday #SingelloopUtrecht werd op social media geïntroduceerd als eerbetoon aan de rijke geschiedenis van ‘de oudste stratenloop van Nederland’. En omdat hardlopers niet vies zijn van een wedstrijd, kon 1 gelukkige winnaar via de Facebook Quiz een startbewijs winnen. En dat startbewijs moest natuurlijk wel verdiend worden met een prestatie; het beantwoorden van de vragen over de Singelloop Utrecht. #ThrowbackThursday #SingelloopUtrecht en de Facebook Quiz werden zo door hun content met elkaar verbonden.

Opdrachtgever: Singelloop Utrecht
Periode: 2014
Website: www.singellooputrecht.nl

  • contentstrategie
  • content creatie
  • social media management