SEO-teksten? Please don't hesitate to call someone else first

SEO-teksten nodig? Please don't hesitate to ask someone else first! Ik ben content marketeer, dus ik schrijf niet voor Google.

Read more


Social Service Congres: become digital, stay human!

Het Social Service Congres stond in het teken van 'become digital, stay human'. Ik mocht namens Nieuws.Social dit event bezoeken. Read more


Content marketing: zoekwoorden vs. topics

Content marketing zonder doel werkt niet, maar content marketing met als enige doel ‘scoren in Google’ werkt ook niet.

Read more


Public Relations zijn geen 'fair-trade' voor Tony's Chocolonely

Tony's Chocolonely publiceerde een persbericht dat de suggestie wekte dat het bedrijf de beursvloer zou gaan betreden. En dat zal ook gebeuren, maar dan nét even anders.

Read more


Het weerbericht: kans op een Twitter-storm

Het laatste social media-nieuws zou letterlijk voor een storm (niet in een glas water) kunnen zorgen. Een tweet-storm om precies te zijn.

Read more


Google vs. het merk

Nee, het is geen wedstrijd natuurlijk! Het is wél een keuze die in de praktijk vaak verkeerd wordt gemaakt. Het 'scoren in Google' gaat dan boven het bouwen aan een sterk en consequent merk.

Read more


High Valyrian en het geheim van een goede inhaker

Het 'High Valyrian' uit Game of Thrones leren? Het kan met dank aan de briljante inhaker van Duolingo!

Read more


Zakelijke SMS-berichten: zo moet het dus niet.

Het geluid van een SMS-bericht doorbreekt de stilte. Zou ik misschien beschikbaar zijn voor een baan als orderpicker of productiemedewerker? Nee, natuurlijk niet! En het is onvermijdelijk dat het ongevraagde bericht de marketeer wakker maakt!

Read more


Fotografie: schrijven met licht en visual storytelling

Copywriting, marketing en communicatie én fotografie? Het is best logisch voor wie weet dat fotografie 'schrijven met licht' betekent en een foto niets meer (of minder) dan visual storytelling is.

Read more