En dan nog even over doelgroepen en segmenteren...

Het is inmiddels oud nieuws; Albert Heijn gebruikt(e) stereotype persona's in trainingen voor het personeel. En dat klopt ook marketing-technisch niet.

Read more


Plannen maken! #back2school

Geen beter excuus voor het maken van plannen dan een nieuwe, blanco agenda! En dat is dan meteen weer een goed excuus voor een iets persoonlijker blog.

Read more


Facebook is klaar met 'engagement bait' (en ik ook)

Facebook is klaar met 'engagement bait' en de afzenders van spammy berichten kunnen dus rekenen op minder bereik.

Read more


Brand storytelling #webinar

Brand storytelling - een mix van merken en verhalen; dat is voor een (online) marketeer/copywriter natuurlijk een prima start van een winterse vrijdag.

Read more


Ik ben (online) marketeer

Ik ben (online) marketeer. Ik moet dus steeds '(online) marketing' schrijven om duidelijk te maken dat ik online én offline 'iets met marketing' doe.

Read more


SEO-teksten? Please don't hesitate to call someone else first

SEO-teksten nodig? Please don't hesitate to ask someone else first! Ik ben content marketeer, dus ik schrijf niet voor Google.

Read more


Social Service Congres: become digital, stay human!

Het Social Service Congres stond in het teken van 'become digital, stay human'. Ik mocht namens Nieuws.Social dit event bezoeken. Read more


Content marketing: zoekwoorden vs. topics

Content marketing zonder doel werkt niet, maar content marketing met als enige doel ‘scoren in Google’ werkt ook niet.

Read more


Public Relations zijn geen 'fair-trade' voor Tony's Chocolonely

Tony's Chocolonely publiceerde een persbericht dat de suggestie wekte dat het bedrijf de beursvloer zou gaan betreden. En dat zal ook gebeuren, maar dan nét even anders.

Read more


Het weerbericht: kans op een Twitter-storm

Het laatste social media-nieuws zou letterlijk voor een storm (niet in een glas water) kunnen zorgen. Een tweet-storm om precies te zijn.

Read more